Oahu

8 juli 2015 - Pearl Harbor, Verenigde Staten

We zijn nu al een paar dagen op Oahu. Het is hier echt fantastisch! Maandag zijn we na een relaxte vlucht met Hawaian Airlines hier aangekomen. Nadat we de auto opgehaald hadden, zijn we naar Waikiki beach gegaan, dat even mooi is als op de foto's. De volgende dag werden we door een jetlag al vroeg wakker. Er stond niets op het programma en daarom besloten we om het eiland te verkennen. We kwamen bij Diamond Head. Dit is een inspannende trail, het was weer erg warm én we waren totaal niet voorbereid. Gelukkig besloten we, gewapend met veel water een zonnebrand, de trail toch te lopen. Bijna het hele pad is zonder schaduw, waardoor de verder niet zo spannend trail toch een uitdaging werd. Maar eenmaal boven aangekomen was dat direct vergeten: wat een uitzicht! Onder ons lag een klein tropisch paradijsje: groenblad water, witte stranden en hoge golven, vergezeld van een strakblauwe lucht. Nadat we voldoende tijd hadden genomen om van het uitzicht te genieten, begonnen we aan de afdaling. Deze was een stuk minder inspannend en we waren al snel weer beneden. Het was inmiddels al half vier, dus weer gingen weer naar het hotel om onze zwemspullen te pakken. We moesten natuurlijk even gezwommen hebben! Rond half zeven kwamen we weer in het hotel, moe maar voldaan.

Vandaag ging de wekker al om zes uur: een bezoek aan Pearl Harbor stond op het programma. De rij naar binnen was ontzettend lang, maar schoot gelukkig wel goed op. We hadden al gereserveerd voor de rondleiding van negen uur en tot die tijd keken we rond. De tour naar het Memorial zelf viel tegen: na een indrukwekkende film gingen we de boot op, maar we kregen maar weinig tijd om rond te kijken. Om tien uur waren we weer terug en gingen we met onze audio guides nog langs een paar bezienswaardigheden. Het is duidelijk dat je hier wel flink wat tijd kan doorbrengen: om één uur vertrokken we pas. We maken nog een rondrit op het eiland. Wat is het hier toch mooi! Daarna moesten we natuurlijk weer zwemmen in de prachtige zee. Het is duidelijk; wij komen die vier weken wel die!

1. Danielle:
    9 juli 2015
    Leuk Hetty. Echt genieten daar. Ik dacht dat ik me had aangemeld voor de update mail, maar blijkbaar niet. Nu gelijk gedaan. Veel plezier daar!